sobota, 8 lutego 2014

Sernik waniliowy z truskawkami :)

No tak mnie wczoraj wzięło na sernik ;) A jak coś mi się chce to musi być ;) I zrobiłam takie cudo z ciasteczkowo-chałwowym spodem. Nieskromnie powiem,że wyszedł pyszny i dobrze,że rano zdążyłam zdjęcia zrobić bo już nie było by co fotografować ;P


                                                                  SKŁADNIKI:

paczka zbożowych ciastek
małe opakowanie chałwy waniliowej
łyżka masła lub margaryny


Na masę serową: 
80 dag sera twarogowego
1 szkl cukru
5 jajek
1/2 szkl śmietany
3 łyżki mąki pszennej
do smaku skórka z cytryny i ziarenka wanilii

W malakserze połączyć herbatniki z chałwą i masłem. Tak przygotowaną kruszonką wyłożyć dno tortownicy. Ser zmielić ( ja to też robię w malakserze ) ,dodać wszystkie składniki i dokładnie wymieszać. Powstałą masę wyłożyć na ciasteczka. Na wierzchu można ułożyć dowolne owoce :) Wstawić ciasto do nagrzanego do 160st piekarnika i piec 40min . Po tym czasie podkręcić temperaturę do 180st i piec jeszcze około 30min. Wyłączyć i zostawić w lekko uchylonym piekarniku kolejne pół godziny.

Ciasto polałam rozpuszczoną gorzką czekoladą z mlekiem i udekorowałam świeżymi truskawkami .





Smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz