wtorek, 25 marca 2014

Rustykalna pizza z szynką i rukolą :)

Ostatnio mam fazę na mąki razowe i nie tylko . Taka pizza marzyła mi się już dawno :) W końcu kupiłam co potrzeba na wierzch i dzisiaj był naprawdę prosty i wyśmienity obiad. Szczerze powiem,że na cieście razowym bardziej mi smakuje niż na zwykłym. Dzieci też pochłonęły do ostatniego okruszka a każda miała swoją :) Z tej ilości podanych składników na ciasto wyszło mi 5 pizz o średnicy około 15 cm . Składniki do obłożenia starczyły na dwie.Dzieci miały swoje wersje z bardziej tradycyjnymi składnikami :)


SKŁADNIKI NA CIASTO:

1/2 kg mąki pszennej razowej
250 ml letniej wody
15 gram świeżych drożdży
3 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżeczka cukru
1 1/2 łyżeczki soli 

Drożdże rozpuścić w wodzie. Do miski wsypać mąkę,cukier,sól i wlać oliwę oraz wodę z drożdżami. Wyrobić ręką tak by składniki się połączyły i odstawić na pół godziny do lekkiego wyrośnięcia.

NA SOS NA PIZZĘ:

papryka czerwona
3 szalotki
4 łyżki oliwy
sól,pieprz,czosnek lub czosnek niedźwiedzi,odrobina cukru,porządna łyżka papryki słodkiej

Paprykę opalamy nad gazem lub w piekarniku na czarno i zamykamy w worku do zaparowania. Ściągamy  skórkę . Do blendera wrzucamy paprykę i całą resztę produktów z wyjątkiem szalotek. Całość miksujemy na jednolity mus. Szalotki drobno siekamy i podsmażamy . Dodajemy do musu .Tak powstaje sos do posmarowania pizz zamiast sosu pomidorowego :)

DO OBŁOŻENIA:

szynka dojrzewająca - użyłam tej biedronkowej delikatnie wędzonej
kulka mozzarelli
rukola

Ciasto dzielimy na 5 części i formujemy placki.Układamy na wysmarowanej lekko tłuszczem blaszce. Lekko zapiekamy w 180st przez 5 minut.
Tak podpieczone spody smarujemy paprykowym sosem,układamy szynkę i ser. Zapiekamy przez około 15 minut. Po wyjęciu dokładamy rukolę i polewamy sosem.U mnie był to domowy czosnkowo - paprykowy :)



Życzę smacznego :)


1 komentarz: