sobota, 10 stycznia 2015

Śledzie z imbirem i czerwonym pieprzem :)

W końcu nadszedł czas,że przejadły się zwykłe matiasy z cebulką i chciałam spróbować czegoś innego. A może i dojrzałam do tego,żeby eksperymentować i próbować nowych smaków. Przepis podsunęła mi moja szefowa. Ale jak to z reguły bywa czego musiało zabraknąć . Tak więc zrobiłam je trochę po swojemu i wcale tego nie żałuję :) Wyszły pyszne,świeże,lekkie i aromatyczne.


SKŁADNIKI:

4-5 płatów matiasów wymoczonych przez godzinę w letniej wodzie 
3 cm świeżego imbiru
1 łyżka czerwonego pieprzu
1 łyżeczka ziarenek czarnej gorczycy
3 goździki
4 ziarenka ziela angielskiego
garść orzechów włoskich
olej 

Na patelce uprażyć suche przyprawy. Zalać olejem. Olej lekko pogrzać i zestawić z gazu.Imbir zetrzeć na tarce z drobnymi oczkami.
Dodać do przypraw razem z orzechami. Zostawić do przestygnięcia.
Śledzie pokroić na mniejsze kawałki. Układać w słoiku warstwami na zmianę z zalewą. Najlepiej smakują po 2-3 dniach :) 


Życzę smacznego :) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz