sobota, 15 lutego 2014

Pączki praktycznie bez roboty ;)

Oj to juz kilka dni minęło kiedy robiłam te pączki,lecz jakoś nie mogłam się zmobilizować aby zrobic wpis. Przeziębienie i pogoda swoje zrobiły. Ale po wczorajszym wieczorze spędzonym z przyjaciółkami podczas którego zapomniałyśmy o problemach i śmiałyśmy się tak głośno jak się dało mam dzisiaj dużo energii by ponadrabiać zaległości :) Tak więc oto pączki z marmoladą wieloowocową :)


SKŁADNIKI:
5 dag drożdży świeżych
4 szkl mąki przennej
1 i 1/2 szkl mleka
4 łyżki cukru
3 jajka
5 dag roztopionego masła
2 łyżki oleju
odrobina soli
1 łyżka alkoholu

Z drożdży,mleka,cukru i kilku łyżek mąki przygotować rozczyn. Resztę składników umieścić w misce. Gdy rozczyn zacznie pracować i rosnąć połączyć go z pozostałymi składnikami. Całość wyrabiać ręką na gładką ,nie klejącą się masę. Odstawić do wyrośnięcia.  Gdy wyrośnie na blacie posmarowanym oliwą ciasto lekko rozwałkować - ja rozciągnęłam je dłońmi - na grubość około 1cm i mniejszą szklanką wykrawać krążki ,które należy smażyć w głębokim tłuszczu. Gdy pączki się zrumienią wyciągać na papier do odsączenia nadmiaru tłuszczu. Gdy przestygną szprycą nadziewać według uznania i posypać cukrem pudrem .




Życzę smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz