czwartek, 23 stycznia 2014

Chrupiąca pizza z salami,porem i jeszcze paroma składnikami ;)

U Was też tak zimno,że z domu wychodzić się nie chce i został by człowiek najchętniej pod kołdrą z kubkiem herbaty i dobrym filmem ;) Nawet dzieci nie chcą się jakoś na dwór ruszyć. W związku z tym wczoraj na obiad były dwie wypasione pizze :) Chyba moje pociechy chciały na wadze na to zimno przybrać ,bo każda zjadła z dokładką :)  Ja od siebie polecam to ciasto. Wypróbowałam już wiele różnych i dopiero to odpowiada nam pod względem konsystencji i chrupkości :)


SKŁADNIKI NA CIASTO:
400 gram mąki
30 gram drożdży świeżych
2/3 szklanki letniej wody
4 łyżki oliwy lub oleju
1 łyżeczka soli
dowolne przyprawy

Wszystko wsypujemy i wlewamy do miski i wyrabiamy na gładkie ciasto.Odstawiamy na około godzinę do wyrośnięcia. Ponieważ piekłam dwie piekarnikowe blachy ciasta zrobiłam z podwójnej porcji.
Gdy wyrosło rozciągnęłam je dłońmi na lekko posmarowanych olejem blaszkach. 

POZOSTAŁE SKŁADNIKI:
pizza z salami
salami - u mnie 6 plasterków 
pieczarki pokrojone w paski
por - biała część pokrojona w krążki
oliwki zielone
troszkę sera feta pokrojonego w kostkę

pizza z kurczakiem
pierś z kurczaka pokrojona w drobną kostkę i podsmażona z ziolami
szynka wędzona

No i oczywiście ser żółty starty na grubych oczkach tarki i sos lub koncentrat pomidorowy.

Ciasto posmarowałam koncentratem - cieniutka warstwę.Na to wyłożyłam ser i poukładałam składniki.
Obie pizze piekłam jednocześnie w piekarniku nagrzanym do 180st. przez około pół godziny .
Do pizz zrobiłam sos czosnkowy,który uwielbiamy :)


Smacznego :)


2 komentarze:

  1. ja wolę pizzę na suszonych drożdżach, mamy ulubiony przepis, ale kawałek bym porwała bo lubię salami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dusiu tą samą pizzę,chodzi mi o ciasto robiłam też z suszonymi drożdżami i powiem szczerze ,że po upieczeniu jakiejś wyraźnej różnicy w smaku nie zauważyłam :)

      Usuń