niedziela, 30 marca 2014

Doniczkowy chlebek ;)

Kiedy znalazłam przepis na chlebki pieczone w doniczce wiedziałam,że muszę je zrobić. Oczywiście nie tak od razu i to nie z przyczyny braku czasu,lecz braku odpowiednich doniczek. Jak się okazało wcale już nie tak łatwo dostać najzwyklejsze gliniane . Ale udało się :) W sklepie ogrodniczym ,który zresztą uwielbiam zakupiłam takowe glinianki :) Jakie było zdziwienie Pani,gdy wybrałam te,które nie mają dziurek w denku. Spytała do czego mi takie a ja na to ,że do pieczenia chleba :) Mam wrócić do niej z przepisem i na pewno wrócę :)


SKŁADNIKI : 
krok pierwszy  - rozczyn

5 gram świeżych drożdży
300 ml letniej wody
300 gram mąki pszennej chlebowej

Drożdże rozpuścić w wodzie,dodać mąkę i lekko wymieszać.Zostawić na 3-4 godziny aby rozczyn zaczął fermentować.


krok drugi:

5 gram drożdży świeżych
300 ml letniej wody
1 łyżka soli
400 gram mąki - zmieszałam żytnią,pszenną chlebową i otręby owsiane
2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę


dodatkowo: 
oliwa

Drożdże rozpuszczamy w wodzie i mieszamy z pozostałymi składnikami łącznie z rozczynem. Wyrabiamy na gładkie i lśniące ciasto. Doniczki wykładamy papierem do pieczenia lub smarujemy oliwą i układamy w niej kulki ciasta.Miałam dwie małe doniczki ,więc resztę ciasta umieściłam w małej tortownicy, Pozostawić wszystko do wyrośnięcia. Posmarować z wierzchu oliwą i posypać otrębami. Wstawić do nagrzanego do 210 st piekarnika,który przed wstawieniem chlebków spryskujemy obficie wodą. Chleb pieczemy ok 10-15 minut .




Smacznego :)


3 komentarze: