czwartek, 15 maja 2014

Lekko orkiszowy chleb z kaszą jaglaną :)

Gdzieś kiedyś znalazłam przepis na chleb z ryżem .Tak coś mi się wydaje. Poza tym można dodać ziemniaki,ziarna to czemu nie dodać kaszy? .... Jaglana zdrowa to i chleb zdrowy będzie :) Tak więc zrobiłam. I wyszedł :) Nie dość ,że wyszedł to był w smaku jednym z tych chlebów ,który smakował mi bardziej . Puszysty - dość - wilgotny,lekko słodkawy i wreszcie z chrupiącą skórką :)


SKŁADNIKI:

40 dag mąki pszennej chlebowej
10 dag mąki orkiszowej
12 gram świeżych drożdży
1 łyżka oliwy
1 łyżka miodu
300 ml wody
1 szklanka ugotowanej na sypko kaszy jaglanej

Drożdże rozpuścić w wodzie. Wszystkie składniki umieścić w misce,dolać wodę z drożdżami i wyrabiać.
Ciasto będzie dość klejące.Nie trzeba go jednak długo ugniatać. Wystarczy tyle ,aby wszystkie składniki połączyły się w jedną masę. Miskę nakryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na około 2 godziny.
Po tym czasie ciasto przełożyć do wysmarowanej oliwą i obsypanej mąką formy. Posypać chleb z wierzchu mąką i wstawić do piekarnika .Piec w 180 st około 50-60 minut.
Piekłam w tortownicy i to był strzał w dziesiątkę,ponieważ w połowie pieczenia zdjęłam obręcz i chlebek był na około fajnie chrupiący. Poza tym w trakcie pieczenia spryskałam chleb dwukrotnie wodą.
Naprawdę go szczerze polecam :) Jest wart upieczenia i zjedzenia :)





2 komentarze:

  1. Z chęcią bym go zjadła :) Pozdrawiam.
    http://wkuchniumoniki.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń