środa, 7 maja 2014

Sernik delikatnie różany z musem rabarbarowym :)

Muszę się przyznać....Kupiłam ser w wiaderku z prawie kończącym się terminem na przecenie za 3 zł.I to niecałe trzy ,bo bez grosza ;) No aż pchał się ten ser do koszyka.Cóż zrobić? Wzięłam,kupiłam z planem,że muszę upiec sernik czy mi się będzie chciało czy nie ;P Ale chciało się i sernik wyszedł obłędny ... To tak skromnie mówiąc ;) A że mamy sezon rabarbarowy to i z niego dodatek do sernika powstał .


SKŁADNIKI:

na spód:
paczka herbatników zbożowym
6 ciastek "Oreo"
1/3 kostki masła

Wszystko zmiksować w blenderze i wyłożyć tak powstałym ala ciastem tortownicę. Piekłam w tortownicy 26cm.

masa serowa:
1 kg sera z wiaderka
4 jajka
pół kostki masła
3/4 szklanki cukru
2 budynie waniliowe
2 łyżki konfitury różanej
ewentualnie bezy do wkruszenia do masy serowej

Miękkie masło ucieramy z cukrem i żółtkami. Dodajemy po łyżce ser,konfiturę i dosypujemy budynie.Wszystko dokładnie mieszamy.
Białka ubijamy na sztywną pianę i dokładamy do sera. Łączymy delikatnie mieszając łyżką.
Ja do mojej masy dodałam pokruszone bezy. Dodały sernikowi fajnej słodyczy.

Masę wykładamy na ciasto .
Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180st i pieczemy około 60 minut. Ciasto należy sprawdzać aby się nie przypaliło z wierzchu.Jeśli będzie się zbyt szybko rumienić należy je przykryć folią aluminiową bądź papierem do pieczenia.

mus rabarbarowy:
3 łodygi rabarbaru
4 duże truskawki
1/2 szklanki cukru
1 łyżeczka żelatyny

Rabarbar kroimy w paseczki ,truskawki dzielimy na pół. Wszystko umieszczamy w garnku,dolewamy odrobinę wody i gotujemy do momentu kiedy rabarbar rozpadnie się. Dosypujemy cukier i gotujemy do rozpuszczenia się cukru. Łyżeczkę żelatyny rozpuszczamy w niewielkiej ilości wody i dodajemy do powstałego musu. 
Mus wykładamy na ostudzony sernik. Można dla dekoracji i smaku wyłożyć bezy.



Smacznego :) 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz