wtorek, 20 maja 2014

Babka makowa z miodem :)

Zaczęło się od cebularzy .Tu na ich potrzeby był potrzebny mak. Kupiłam. Oczywiście nie garść tylko dużo więcej. Następnego dnia maku dostałam od mojej przyjaciółki Moni. Tak więc mam go pod dostatkiem :) Można było upiec babkę. Za to okazało się,że w domu cukru brak .Wyszedł. No ale miód jest zawsze :) Tak więc ciasto słodzone było miodem :)


SKŁADNIKI:

6 małych jajek
1 mała łyżeczka cukru pudru
1 kopiasta łyżka miodu
1 szklanka mąki
1 szklanka suchego maku
10 dag masła o temperaturze pokojowej
2,5 łyżeczki proszku do pieczenia

Białka i żółtka umieszczamy w osobnych miskach. Żółtka ucieramy do białości z łyżeczką cukru.Dodajemy miód i dalej ucieramy.Do kogla-mogla dodajemy przesianą mąkę z proszkiem.Mieszamy. Dokładamy mak i miękkie masło. Na sam koniec z białek ubijamy pianę i delikatnie łączymy z ciastem. Ja to zrobiłam już łyżką. Mieszałam tak by piana specjalnie nie osiadła. Ciasto wkładamy do wysmarowanej tłuszczem i wysypanej mąką formy.Pieczemy w 180st około 40-50 minut.




Proste,szybkie i smaczne ciasto :) Polecam i życzę smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz