środa, 21 maja 2014

Po prostu pyszny chleb :)

Nie ma to jak obejrzeć program o robieniu chleba.Najstarsza od razu się na mnie spojrzała i spytała ile podpunktów z tego jak chleb powinno się wyrabiać i piec spełniam.No i okazało się,że jeden ;P Wodą spryskuję piekarnik i chleb. Tak więc natchniona pomysłem na chleb następnego dnia upiekłam bochenek zwykłego pszennego. Zniknął nie wiadomo kiedy. Po dwóch dniach powstały kolejne dwa chleby tym razem mieszane i te zdecydowanie bardziej nam smakują :) A ja za to mam aż zakwasy od wyrabiania ciasta.I po co mi siłownia ;)


SKŁADNIKI:

1 kg mąki - u mnie to było 600g mąki pszennej chlebowej,200g orkiszowej i 200g pszennej razowej
600ml letniej wody
30g świeżych drożdży
2 łyżeczki soli
1 łyżeczka miodu
3 łyżki otrępów pszennych
łyżka oleju

Drożdże rozpuścić w wodzie z miodem. Pozostałe składniki umieścić w misce,dodać wodę z drożdżami .Ręce posmarować olejem i wyrabiać ciasto do momentu kiedy będzie gładkie i elastyczne. Trwa to około 10-15 minut. Pozostawić do wyrośnięcia w ciepłym miejscu pod przykryciem,aby nie wyschło z wierzchu.
Niech ciasto podwoi swoją objętość. Trwa to około 1-2 godzin. Po tym czasie ciasto należy zbić i ponownie wyrobić. Podzielić je na dwie części.Uformować bohenki i położyć na posmarowanej tłuszczem formie. Naciąć w trzech miejscach,aby chleb nie pękał w trakcie pieczenia. Tak przygotowane ciasto pozostawić do ponownego wyrośnięcia. Chleb przed pieczeniem spryskać wodą i obsypać mąką,otrębami,makiem.
Piec w 180st do porządanego koloru .



Smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz