środa, 29 października 2014

Ciasto marchewkowe z dyniowym kremem :)

Hmmm.... Ciasto marchewkowe.... Nie zawsze mam na nie ochotę. To jedno z tych ciast ,na które trzeba mieć zachciewajkę. I ja tak miałam właśnie. Ale wymyśliłam sobie,że ma być z kremem i na pewno nie ma być korzenne w smaku. Przepis podstawowy miała,trochę go przerobiłam i ciasto się udało :) A krem ... Uwielbiam budyniowy. A jak jesień to dynia. Tak więc krem powstał budyniowy z wanilią i dynią. I muszę Wam powiedzieć,że ciasto najlepsze jest dwa dni po zrobieniu. Wtedy smaki fajnie się ze sobą łączą :)


SKŁADNIKI NA CIASTO:

2 szklanki mąki pszennej
1 szklanka cukru
3 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
3 duże jajka
2 duże łyżki musu jabłkowego lub prażonych jabłek
sok z 1/2 cytryny
otarta skórka z 1 cytryny
200 gram masła lub margaryny
2 szklanki utartej na drobno marchewki 

Masło rozpuścić i przestudzić. Jajka upić do białości z połową cukru.
Składniki suche wymieszać w misce,dodać marchew ,mus jabłkowy i jajka,na koniec masło. Dokładnie wymieszać i przełożyć do tortownicy wysmarowanej tłuszczem i obsypanej bułką tartą. Ciasto piec w 180st przez około 50 minut.

KREM:

1 budyń waniliowy
kostka masła
ćwiartka laski wanilii
ok. pół kilo dyni
400 ml mleka
cukier do smaku

Dynię obrać,pokroić w kostkę i ugotować w połowie mleka razem z laską wanilii .Gdy dynia będzie miękka zmiksować na gładko blenderem. Budyń wymieszać z resztą mleka . Dodać do dyniowej masy i już gotować według przepisu na budyniu.
Masło zmiksować z cukrem - ja dałam około 2 łyżek. Do utartego masła dodawać po łyżce zimnego budyniu dyniowego. Krem wstawić do lodówki. 
Gdy ciasto wystygnie przekroić je na pół i przełożyć kremem. Udekorować według pomysłu :)









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz