niedziela, 15 czerwca 2014

Ciasto drożdżowe z jogurtem naturalnym i truskawkami :)

Zachciało mi się wczoraj ciasta ;) Ale nie jakiegoś z kremem,lecz zwykłej drożdżówki  obowiązkowo z kruszonką . Przepisów na ciasto drożdżowe się trochę różnych uzbierało,lecz ten jest jednym z moich ulubionych. Wszystkie składniki miesza się w garnku - z wyjątkiem mąki - i może to tak sobie stać dopóki nie najdzie nas ochota na wyrabianie ciasta. A ja mojego wczoraj nawet nie wyrabiałam tylko łychą drewnianą wymieszałam i wyrosło pięknie :)


SKŁADNIKI:

kostka masła 
50 gram margaryny
2 łyżki oleju
4 jajka
2 szklanki cukru
10 dag drożdży świeżych
1 szklanka mleka
1/2 szk jogurtu naturalnego
1 kg mąki pszennej

Masło i margarynę rozpuścić w dużym garnku. Dodać mleko,drożdże,jajka,cukier,jogurt i olej. Lekko przemieszać i odstawić na tyle ile uważacie tzn do momentu pieczenia ciasta.
Dodać mąkę. Można wyrobić,lecz ja wymieszałam tylko łyżką.
Dla smaku dodałam startą skórkę cytrynową.
Przełożyć ciasto na dużą blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
Na wierzchu ułożyć owoce - truskawki ,bo to sezon na nie i je bardzo lubimy - i całość posypać obficie kruszonką.

KRUSZONKA:
3/4 szkl mąki
ok 10 dag margaryny
3/4 szkl cukru
garść płatków owsianych

Wszystkie składniki szybko połączyłam w blenderze i rozkruszyłam na ciasto.
Drożdżówke piec w piekarniku w 180st około 50-60 minut. 




Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz