poniedziałek, 25 sierpnia 2014

Kasza pęczak z warzywami :)

Uwielbiam wszystkie kasze :) Zresztą nie tylko ja,ale i cała moja rodzina. Jednak pęczak lubię najbardziej. Pasuje mi jego lekkie jakby strzelanie,nie da się go rozgotować - chyba ;) W tej postaci pobił wszelkie rekordy popularności. Na pewno do odpowiedniej pory roku będą w nim lądować odpowiednie warzywa . Teraz użyłam to co najlepsze i sezonowe.


SKŁADNIKI:
około szklanki dyni żółtej pokrojonej w kostkę
1/2 czerwonej papryki
1 średnia cebula
2 ząbki czosnku
1 gałązka tymianku
1 szklanka kaszy pęczak
ok. 800 ml bulionu warzywnego
odrobina oleju do podsmażenia
1 łyżeczka przyprawy curry

Cebulę ,paprykę,dynię pokroić w kostkę. Czosnek wycisnąć przez praskę lub posiekać na drobniutko.Na głębokiej patelni lub w rondlu rozgrzać olej. Podsmażyć na złoto cebulę,dodać czosnek ,paprykę i dynię. Smażyć około 3 minut. Wsypać kaszę i curry oraz włożyć gałązkę tymianku.Przemieszać i podlewać bulionem do chwili, gdy kasza będzie lekko na ząb tzn ziarna będą dość miękkie do pogryzienia. Całość przykryć pokrywką i zestawić z ognia. 
Dla mnie i mojej rodziny pyszności.Można jeść w tej postaci bez żadnych dodatków a i tak będzie mało ;)


Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz